Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
Viikot: 10-13/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 100 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %10,8 %621 00043 %
Yle TV213,7 %8,8 %649 00045 %
Yle Teema&Fem1,9 %2,0 %279 00020 %
Yle yhteensä26,3 %21,7 %848 00059 %
MTV320,3 %22,7 %743 00052 %
Sub5,4 %5,6 %444 00031 %
AVA2,2 %2,2 %297 00021 %
C More Total3,3 %4,2 %209 00015 %
MTV yhteensä31,2 %34,6 %879 00061 %
Nelonen10,0 %13,8 %646 00045 %
Jim2,8 %3,3 %359 00025 %
Liv2,7 %3,0 %327 00023 %
Hero0,7 %0,9 %159 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %21,1 %776 00054 %
TV54,8 %5,1 %452 00032 %
Kutonen3,3 %3,0 %289 00020 %
Frii2,8 %1,9 %175 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %15 0001 %
TLC2,7 %2,3 %219 00015 %
Warner Bros. Discovery13,7 %12,4 %629 00044 %
STAR Channel6,0 %5,4 %317 00022 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %203 00014 %
Disney Finland8,1 %6,8 %404 00028 %
Muut6,5 %6,1 %388 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 100 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.