Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
Viikot: 10-13/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 128 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %25,0 %1 562 00059 %
Yle TV215,6 %9,8 %1 564 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %989 00037 %
Yle yhteensä44,7 %37,8 %1 840 00069 %
MTV315,8 %19,7 %1 634 00061 %
Sub4,7 %5,3 %1 179 00044 %
AVA2,0 %2,1 %781 00029 %
C More Total3,0 %3,7 %515 00019 %
MTV yhteensä25,5 %30,9 %1 821 00068 %
Nelonen7,5 %10,6 %1 436 00054 %
Jim2,6 %3,0 %966 00036 %
Liv1,3 %1,4 %807 00030 %
Hero0,7 %1,1 %514 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %16,1 %1 636 00061 %
TV52,9 %3,1 %1 056 00040 %
Kutonen3,0 %2,5 %841 00032 %
Frii1,7 %1,4 %554 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %49 0002 %
TLC0,7 %0,6 %485 00018 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,8 %1 322 00050 %
STAR Channel2,4 %2,5 %659 00025 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %719 00027 %
Disney Finland5,7 %4,5 %977 00037 %
Muut5,2 %5,5 %891 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 128 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.