Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
Viikot: 1-22/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 639 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %23,0 %558 00081 %
Yle TV210,7 %8,1 %506 00074 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,3 %352 00051 %
Yle yhteensä37,7 %33,5 %599 00087 %
MTV317,2 %20,5 %558 00081 %
Sub5,4 %6,1 %427 00062 %
AVA2,1 %2,2 %292 00043 %
C More Total2,2 %2,3 %158 00023 %
MTV yhteensä26,9 %31,1 %595 00087 %
Nelonen7,2 %10,2 %487 00071 %
Jim2,7 %2,7 %349 00051 %
Liv1,3 %1,5 %293 00043 %
Hero0,8 %1,2 %203 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %15,5 %540 00079 %
TV55,0 %5,3 %409 00059 %
Kutonen4,1 %3,5 %355 00052 %
Frii1,8 %1,4 %225 00033 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %26 0004 %
TLC0,6 %0,5 %175 00025 %
Warner Bros. Discovery12,6 %11,4 %493 00072 %
STAR Channel2,7 %2,8 %246 00036 %
National Geographic Channel3,8 %2,3 %284 00041 %
Disney Finland6,5 %5,1 %372 00054 %
Muut5,3 %4,5 %274 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %639 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.