Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
Viikot: 1-30/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 243 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,6 %32,2 %1 220 00095 %
Yle TV213,1 %10,5 %1 092 00085 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,5 %919 00071 %
Yle yhteensä50,9 %46,2 %1 234 00096 %
MTV319,5 %23,5 %1 168 00091 %
Sub2,8 %3,0 %770 00060 %
AVA2,5 %2,7 %673 00052 %
C More Total1,4 %1,1 %271 00021 %
MTV yhteensä26,2 %30,2 %1 192 00093 %
Nelonen6,0 %8,3 %985 00077 %
Jim2,1 %1,9 %660 00051 %
Liv1,4 %1,5 %641 00050 %
Hero0,6 %1,0 %402 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %12,6 %1 065 00083 %
TV52,6 %2,5 %730 00057 %
Kutonen1,5 %1,1 %506 00039 %
Frii1,7 %1,4 %458 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %9 0001 %
TLC1,5 %1,5 %422 00033 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,7 %865 00067 %
STAR Channel0,8 %0,8 %382 00030 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %481 00037 %
Disney Finland3,0 %2,2 %615 00048 %
Muut2,7 %2,7 %498 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 243 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.