Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
Viikot: 1-35/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 240 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %31,3 %1 215 00094 %
Yle TV214,6 %12,6 %1 088 00084 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,4 %909 00071 %
Yle yhteensä51,6 %47,3 %1 231 00096 %
MTV319,2 %23,0 %1 162 00090 %
Sub2,8 %2,9 %757 00059 %
AVA2,6 %2,8 %665 00052 %
C More Total1,3 %1,0 %267 00021 %
MTV yhteensä25,9 %29,7 %1 187 00092 %
Nelonen5,8 %7,9 %969 00075 %
Jim2,0 %1,8 %647 00050 %
Liv1,4 %1,5 %634 00049 %
Hero0,6 %0,9 %379 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %12,1 %1 052 00082 %
TV52,7 %2,4 %719 00056 %
Kutonen1,5 %1,2 %505 00039 %
Frii1,7 %1,4 %452 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %10 0001 %
TLC1,5 %1,4 %414 00032 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,6 %861 00067 %
STAR Channel0,8 %0,8 %376 00029 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %476 00037 %
Disney Finland3,0 %2,2 %607 00047 %
Muut2,6 %2,6 %498 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 240 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.