Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
Viikot: 1-35/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 628 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,7 %21,6 %538 00078 %
Yle TV215,9 %14,9 %500 00073 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %337 00049 %
Yle yhteensä41,2 %38,8 %587 00085 %
MTV316,0 %18,7 %533 00078 %
Sub5,2 %5,7 %404 00059 %
AVA2,1 %2,3 %271 00039 %
C More Total1,8 %1,7 %132 00019 %
MTV yhteensä25,1 %28,4 %573 00083 %
Nelonen6,6 %8,9 %457 00067 %
Jim2,6 %2,6 %329 00048 %
Liv1,2 %1,4 %272 00040 %
Hero0,7 %1,0 %173 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %13,8 %515 00075 %
TV54,7 %4,8 %387 00056 %
Kutonen4,0 %3,4 %341 00050 %
Frii1,7 %1,3 %210 00031 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %24 0004 %
TLC0,6 %0,5 %166 00024 %
Warner Bros. Discovery12,1 %10,7 %472 00069 %
STAR Channel2,6 %2,8 %237 00034 %
National Geographic Channel3,9 %2,5 %269 00039 %
Disney Finland6,5 %5,2 %357 00052 %
Muut4,7 %3,8 %259 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %628 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.