Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
Viikot: 1-35/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %25,1 %1 658 00061 %
Yle TV214,6 %12,1 %1 605 00059 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,9 %994 00036 %
Yle yhteensä44,5 %40,1 %1 977 00073 %
MTV321,1 %24,1 %1 706 00063 %
Sub2,7 %2,9 %1 006 00037 %
AVA3,1 %3,4 %838 00031 %
C More Total1,1 %0,9 %339 00012 %
MTV yhteensä28,1 %31,3 %1 880 00069 %
Nelonen7,4 %9,9 %1 425 00052 %
Jim1,9 %1,9 %780 00029 %
Liv2,1 %2,1 %845 00031 %
Hero0,7 %0,9 %446 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %14,8 %1 649 00060 %
TV53,2 %3,0 %986 00036 %
Kutonen1,2 %1,2 %621 00023 %
Frii2,5 %2,2 %548 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC2,7 %2,4 %581 00021 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,9 %1 324 00049 %
STAR Channel1,7 %1,7 %552 00020 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %507 00019 %
Disney Finland3,1 %2,7 %820 00030 %
Muut2,8 %2,6 %688 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 254 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.