Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
Viikot: 1-35/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 061 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %24,9 %3 073 00061 %
Yle TV215,4 %13,6 %2 918 00058 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %1 852 00037 %
Yle yhteensä44,8 %41,1 %3 557 00071 %
MTV318,7 %21,9 %3 141 00063 %
Sub3,7 %3,9 %2 049 00041 %
AVA2,6 %2,8 %1 518 00030 %
C More Total1,6 %1,4 %702 00014 %
MTV yhteensä26,5 %30,0 %3 449 00069 %
Nelonen6,7 %9,1 %2 619 00052 %
Jim2,2 %2,1 %1 617 00032 %
Liv1,6 %1,7 %1 543 00031 %
Hero0,7 %0,9 %875 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,8 %3 020 00060 %
TV53,7 %3,6 %1 978 00039 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 430 00029 %
Frii2,1 %1,8 %1 056 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %56 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 021 00020 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,1 %2 552 00051 %
STAR Channel2,1 %2,1 %1 161 00023 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 162 00023 %
Disney Finland4,5 %3,6 %1 724 00034 %
Muut3,5 %3,2 %1 388 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 061 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.