Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-35/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 952 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %24,5 %1 472 00060 %
Yle TV216,9 %15,3 %1 428 00058 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %890 00036 %
Yle yhteensä45,3 %42,3 %1 707 00069 %
MTV316,0 %19,3 %1 500 00061 %
Sub4,7 %5,0 %1 078 00044 %
AVA2,0 %2,1 %692 00028 %
C More Total2,0 %2,0 %378 00015 %
MTV yhteensä24,7 %28,3 %1 652 00067 %
Nelonen6,1 %8,2 %1 263 00051 %
Jim2,5 %2,4 %852 00035 %
Liv1,2 %1,3 %715 00029 %
Hero0,6 %0,9 %435 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %12,8 %1 451 00059 %
TV54,2 %4,3 %1 018 00041 %
Kutonen3,2 %2,6 %822 00033 %
Frii1,6 %1,3 %514 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %38 0002 %
TLC0,7 %0,6 %450 00018 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,2 %1 271 00051 %
STAR Channel2,6 %2,6 %630 00025 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %664 00027 %
Disney Finland5,9 %4,7 %930 00038 %
Muut4,2 %3,8 %742 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 952 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.