Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
Viikot: 1-44/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 912 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %24,6 %1 436 00058 %
Yle TV215,4 %13,9 %1 379 00056 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,5 %864 00035 %
Yle yhteensä44,0 %41,0 %1 661 00067 %
MTV316,4 %19,9 %1 469 00059 %
Sub4,7 %4,9 %1 051 00043 %
AVA2,1 %2,2 %688 00028 %
C More Total2,1 %2,1 %379 00015 %
MTV yhteensä25,2 %29,0 %1 623 00066 %
Nelonen6,4 %8,4 %1 243 00050 %
Jim2,5 %2,4 %837 00034 %
Liv1,3 %1,4 %705 00029 %
Hero0,6 %0,9 %398 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,0 %1 422 00058 %
TV54,1 %4,2 %987 00040 %
Kutonen3,3 %2,8 %806 00033 %
Frii1,7 %1,4 %507 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %37 0002 %
TLC0,7 %0,6 %431 00017 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,4 %1 240 00050 %
STAR Channel2,7 %2,6 %613 00025 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %652 00026 %
Disney Finland6,1 %4,8 %911 00037 %
Muut4,4 %4,0 %735 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 912 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.