Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
Viikot: 1-44/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 537 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,1 %13,1 %302 00041 %
Yle TV217,6 %15,5 %319 00043 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,2 %118 00016 %
Yle yhteensä31,1 %29,8 %417 00056 %
MTV318,1 %19,6 %344 00046 %
Sub6,7 %6,4 %234 00032 %
AVA1,4 %1,5 %101 00014 %
C More Total2,8 %3,2 %80 00011 %
MTV yhteensä29,0 %30,7 %408 00055 %
Nelonen7,5 %10,0 %282 00038 %
Jim3,0 %3,0 %165 00022 %
Liv1,6 %1,7 %125 00017 %
Hero0,5 %0,7 %61 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,4 %345 00047 %
TV56,4 %6,7 %217 00029 %
Kutonen4,3 %4,1 %164 00022 %
Frii1,8 %1,4 %74 00010 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0001 %
TLC1,1 %1,1 %82 00011 %
Warner Bros. Discovery13,8 %13,6 %299 00040 %
STAR Channel6,7 %5,2 %155 00021 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %101 00014 %
Disney Finland9,1 %7,0 %199 00027 %
Muut5,6 %5,5 %184 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %537 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.