Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
Viikot: 1-5/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %34,3 %1 251 00096 %
Yle TV214,6 %8,8 %1 161 00089 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,1 %1 008 00077 %
Yle yhteensä51,4 %47,2 %1 261 00097 %
MTV317,5 %21,3 %1 204 00093 %
Sub3,4 %3,1 %840 00065 %
AVA2,9 %3,0 %715 00055 %
C More Total0,9 %0,9 %223 00017 %
MTV yhteensä24,6 %28,3 %1 222 00094 %
Nelonen5,1 %6,9 %1 050 00081 %
Jim1,8 %1,6 %681 00052 %
Liv1,8 %2,4 %716 00055 %
Hero0,4 %0,5 %281 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %11,4 %1 114 00086 %
TV52,7 %2,0 %775 00060 %
Kutonen1,6 %1,4 %579 00044 %
Frii2,1 %2,2 %531 00041 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0002 %
TLC1,8 %1,6 %459 00035 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,5 %929 00071 %
STAR Channel1,2 %0,9 %459 00035 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %537 00041 %
Disney Finland3,7 %2,7 %695 00053 %
Muut3,2 %3,5 %578 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 266 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.