Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
Viikot: 1-5/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 164 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %28,3 %1 693 00066 %
Yle TV213,3 %8,1 %1 545 00060 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,2 %1 067 00042 %
Yle yhteensä43,6 %39,6 %1 891 00074 %
MTV318,8 %21,7 %1 666 00065 %
Sub3,3 %3,3 %1 148 00045 %
AVA3,5 %3,5 %882 00034 %
C More Total1,1 %0,9 %310 00012 %
MTV yhteensä26,7 %29,4 %1 852 00072 %
Nelonen6,4 %8,9 %1 506 00059 %
Jim1,9 %1,8 %881 00034 %
Liv2,3 %2,8 %962 00038 %
Hero0,6 %0,7 %411 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %14,3 %1 710 00067 %
TV53,8 %2,8 %1 071 00042 %
Kutonen1,5 %1,5 %722 00028 %
Frii3,0 %3,1 %670 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %48 0002 %
TLC3,3 %3,1 %666 00026 %
Warner Bros. Discovery11,7 %10,8 %1 435 00056 %
STAR Channel1,8 %1,7 %661 00026 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %563 00022 %
Disney Finland3,5 %2,9 %920 00036 %
Muut3,8 %3,6 %802 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 164 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.