Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 10-13/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,8 %24,0 %1 544 00057 %
Yle TV219,1 %11,6 %1 531 00057 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,3 %948 00035 %
Yle yhteensä44,4 %37,9 %1 819 00068 %
MTV316,1 %20,9 %1 647 00061 %
Sub5,1 %5,5 %1 229 00046 %
AVA2,0 %2,1 %696 00026 %
MTV:n maksukanavat2,5 %2,9 %470 00017 %
MTV yhteensä25,7 %31,4 %1 850 00069 %
Nelonen6,3 %8,8 %1 378 00051 %
Jim2,3 %2,2 %883 00033 %
Liv1,4 %1,7 %811 00030 %
Hero0,3 %0,5 %269 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %13,2 %1 597 00059 %
TV53,3 %3,7 %1 028 00038 %
Kutonen3,0 %2,6 %861 00032 %
Frii1,9 %1,9 %533 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0002 %
TLC0,7 %0,6 %453 00017 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,1 %1 321 00049 %
STAR Channel2,7 %2,7 %703 00026 %
National Geographic Channel3,5 %2,6 %678 00025 %
Disney Finland6,2 %5,3 %980 00036 %
Muut5,5 %5,1 %904 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 170 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.