Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 655 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,8 %20,1 %523 00076 %
Yle TV210,3 %9,2 %460 00066 %
Yle Teema&Fem2,3 %1,7 %329 00048 %
Yle yhteensä33,4 %30,9 %578 00083 %
MTV318,1 %20,5 %562 00081 %
Sub5,5 %6,0 %448 00065 %
AVA2,4 %2,6 %290 00042 %
MTV:n maksukanavat2,9 %3,9 %142 00021 %
MTV yhteensä28,8 %33,1 %615 00089 %
Nelonen7,7 %10,7 %468 00068 %
Jim3,1 %2,7 %317 00046 %
Liv1,6 %1,9 %279 00040 %
Hero0,3 %0,3 %83 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,5 %527 00076 %
TV54,8 %5,1 %399 00058 %
Kutonen4,1 %3,2 %326 00047 %
Frii2,3 %2,6 %217 00031 %
The Discovery Channel0,4 %0,1 %26 0004 %
TLC0,8 %0,7 %177 00026 %
Warner Bros. Discovery12,5 %11,8 %476 00069 %
STAR Channel3,2 %2,3 %249 00036 %
National Geographic Channel4,6 %3,5 %286 00041 %
Disney Finland7,8 %5,9 %370 00053 %
Muut6,9 %5,9 %277 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %655 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.