Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 629 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,1 %20,5 %531 00077 %
Yle TV215,4 %10,7 %499 00072 %
Yle Teema&Fem2,0 %2,0 %309 00045 %
Yle yhteensä38,5 %33,1 %582 00084 %
MTV315,7 %19,2 %525 00076 %
Sub5,1 %5,7 %423 00061 %
AVA2,2 %2,1 %267 00039 %
MTV:n maksukanavat2,2 %2,2 %145 00021 %
MTV yhteensä25,2 %29,3 %593 00086 %
Nelonen7,3 %11,1 %453 00066 %
Jim2,4 %2,2 %332 00048 %
Liv1,7 %2,0 %328 00048 %
Hero0,4 %0,5 %104 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %15,9 %524 00076 %
TV54,7 %5,3 %391 00057 %
Kutonen4,2 %3,7 %355 00052 %
Frii2,2 %2,3 %201 00029 %
The Discovery Channel0,4 %0,1 %23 0003 %
TLC0,4 %0,4 %178 00026 %
Warner Bros. Discovery12,5 %12,2 %460 00067 %
STAR Channel3,3 %3,8 %259 00038 %
National Geographic Channel3,3 %2,5 %254 00037 %
Disney Finland6,5 %6,3 %363 00053 %
Muut6,7 %5,0 %298 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %629 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.