Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 034 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %23,6 %1 508 00060 %
Yle TV218,7 %12,5 %1 461 00059 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,2 %892 00036 %
Yle yhteensä45,2 %38,3 %1 724 00069 %
MTV315,3 %19,9 %1 514 00061 %
Sub4,6 %4,9 %1 172 00047 %
AVA1,9 %2,0 %672 00027 %
MTV:n maksukanavat2,9 %2,7 %478 00019 %
MTV yhteensä24,7 %29,5 %1 727 00069 %
Nelonen6,1 %9,4 %1 277 00051 %
Jim2,0 %1,9 %865 00035 %
Liv1,5 %1,8 %809 00032 %
Hero0,4 %0,6 %276 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %13,6 %1 494 00060 %
TV53,4 %3,9 %978 00039 %
Kutonen3,5 %3,3 %899 00036 %
Frii2,0 %2,1 %497 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %42 0002 %
TLC0,6 %0,6 %435 00017 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,3 %1 276 00051 %
STAR Channel2,9 %3,3 %706 00028 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %625 00025 %
Disney Finland6,2 %5,6 %954 00038 %
Muut5,2 %4,8 %858 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 034 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.