Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 019 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %26,1 %1 501 00060 %
Yle TV212,3 %6,3 %1 433 00057 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,2 %847 00034 %
Yle yhteensä40,1 %34,5 %1 690 00068 %
MTV317,7 %22,6 %1 601 00064 %
Sub6,1 %6,5 %1 218 00049 %
AVA2,1 %2,2 %671 00027 %
MTV:n maksukanavat2,6 %2,4 %431 00017 %
MTV yhteensä28,6 %33,7 %1 784 00071 %
Nelonen6,2 %9,0 %1 272 00051 %
Jim2,4 %2,4 %894 00036 %
Liv1,4 %1,8 %833 00033 %
Hero0,3 %0,4 %284 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %13,6 %1 510 00060 %
TV53,3 %3,6 %972 00039 %
Kutonen3,0 %2,5 %839 00034 %
Frii1,9 %2,1 %530 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %59 0002 %
TLC0,7 %0,6 %431 00017 %
Warner Bros. Discovery9,3 %9,1 %1 273 00051 %
STAR Channel2,9 %2,9 %675 00027 %
National Geographic Channel3,9 %3,0 %686 00027 %
Disney Finland6,8 %5,9 %947 00038 %
Muut5,9 %4,5 %840 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 019 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.