Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,0 %13,1 %310 00042 %
Yle TV29,6 %5,0 %313 00042 %
Yle Teema&Fem1,3 %0,8 %87 00012 %
Yle yhteensä21,9 %18,9 %395 00053 %
MTV321,8 %25,7 %399 00053 %
Sub9,1 %9,0 %270 00036 %
AVA1,3 %1,1 %102 00014 %
MTV:n maksukanavat4,6 %4,6 %107 00014 %
MTV yhteensä36,8 %40,5 %457 00061 %
Nelonen9,0 %13,2 %296 00040 %
Jim3,0 %3,2 %168 00023 %
Liv1,9 %2,5 %162 00022 %
Hero0,2 %0,4 %46 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %19,3 %393 00053 %
TV54,2 %4,1 %203 00027 %
Kutonen3,4 %3,7 %151 00020 %
Frii1,0 %0,9 %85 00011 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %9 0001 %
TLC1,6 %1,6 %91 00012 %
Warner Bros. Discovery10,3 %10,3 %316 00042 %
STAR Channel5,7 %4,1 %140 00019 %
National Geographic Channel4,1 %3,5 %103 00014 %
Disney Finland9,8 %7,5 %189 00025 %
Muut8,7 %6,3 %220 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %570 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.