Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 126 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %11,9 %611 00042 %
Yle TV210,5 %4,6 %625 00043 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,2 %219 00015 %
Yle yhteensä22,1 %17,7 %796 00055 %
MTV323,2 %26,9 %793 00055 %
Sub7,4 %7,8 %503 00035 %
AVA2,6 %2,5 %295 00020 %
MTV:n maksukanavat3,4 %3,3 %206 00014 %
MTV yhteensä36,5 %40,5 %908 00063 %
Nelonen9,2 %13,2 %609 00042 %
Jim3,1 %3,2 %345 00024 %
Liv2,4 %3,1 %359 00025 %
Hero0,3 %0,4 %95 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %19,8 %779 00054 %
TV53,9 %3,9 %408 00028 %
Kutonen2,9 %3,1 %269 00019 %
Frii2,1 %2,1 %180 00012 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %21 0001 %
TLC3,4 %3,0 %223 00015 %
Warner Bros. Discovery12,3 %12,1 %627 00043 %
STAR Channel5,6 %4,2 %273 00019 %
National Geographic Channel3,5 %2,8 %209 00014 %
Disney Finland9,1 %7,0 %385 00027 %
Muut6,4 %4,9 %401 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 126 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.