Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 171 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %26,1 %3 137 00062 %
Yle TV211,4 %5,8 %2 915 00058 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %1 848 00037 %
Yle yhteensä39,9 %34,4 %3 518 00069 %
MTV320,4 %24,9 %3 351 00066 %
Sub4,7 %4,8 %2 343 00046 %
AVA2,8 %2,7 %1 590 00031 %
MTV:n maksukanavat2,1 %1,7 %830 00016 %
MTV yhteensä30,0 %34,1 %3 672 00073 %
Nelonen7,0 %10,0 %2 752 00054 %
Jim2,1 %2,1 %1 726 00034 %
Liv1,8 %2,2 %1 713 00034 %
Hero0,4 %0,4 %647 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %14,8 %3 187 00063 %
TV53,4 %3,5 %1 982 00039 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 537 00030 %
Frii2,6 %2,7 %1 088 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %90 0002 %
TLC1,8 %1,5 %1 038 00020 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,7 %2 631 00052 %
STAR Channel2,4 %2,3 %1 305 00026 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %1 234 00024 %
Disney Finland5,0 %4,4 %1 809 00036 %
Muut4,7 %3,6 %1 586 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 171 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.