Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 253 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,0 %21,7 %1 058 00077 %
Yle TV28,9 %5,4 %937 00068 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,8 %648 00047 %
Yle yhteensä32,1 %28,9 %1 138 00083 %
MTV319,9 %23,6 %1 087 00079 %
Sub5,6 %5,8 %851 00062 %
AVA2,9 %3,2 %603 00044 %
MTV:n maksukanavat2,1 %1,8 %251 00018 %
MTV yhteensä30,5 %34,4 %1 172 00085 %
Nelonen8,3 %11,4 %924 00067 %
Jim2,6 %2,4 %612 00045 %
Liv1,8 %2,1 %588 00043 %
Hero0,5 %0,6 %269 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %16,5 %1 053 00077 %
TV54,5 %4,3 %683 00050 %
Kutonen3,1 %2,7 %592 00043 %
Frii3,7 %3,8 %393 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0003 %
TLC1,8 %1,3 %343 00025 %
Warner Bros. Discovery13,5 %12,4 %882 00064 %
STAR Channel2,9 %2,9 %499 00036 %
National Geographic Channel2,6 %2,2 %454 00033 %
Disney Finland5,5 %5,2 %661 00048 %
Muut6,3 %3,9 %499 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 253 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.