Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,9 %19,6 %1 027 00075 %
Yle TV215,1 %10,2 %948 00069 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,9 %609 00044 %
Yle yhteensä37,2 %31,8 %1 150 00084 %
MTV317,9 %21,9 %1 032 00075 %
Sub4,6 %4,6 %792 00058 %
AVA2,7 %2,7 %552 00040 %
MTV:n maksukanavat2,2 %1,8 %279 00020 %
MTV yhteensä27,3 %30,9 %1 162 00085 %
Nelonen8,3 %12,4 %902 00066 %
Jim2,2 %2,1 %567 00041 %
Liv2,0 %2,5 %651 00047 %
Hero0,3 %0,5 %222 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %17,4 %1 032 00075 %
TV54,5 %4,8 %729 00053 %
Kutonen3,0 %2,7 %582 00042 %
Frii3,4 %3,3 %411 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %37 0003 %
TLC1,6 %1,2 %355 00026 %
Warner Bros. Discovery13,2 %12,5 %893 00065 %
STAR Channel2,6 %2,9 %464 00034 %
National Geographic Channel2,3 %1,9 %443 00032 %
Disney Finland4,9 %4,8 %646 00047 %
Muut5,7 %3,9 %539 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 252 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.