Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 270 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %29,4 %1 251 00096 %
Yle TV219,4 %12,7 %1 151 00089 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,1 %915 00070 %
Yle yhteensä53,3 %45,2 %1 266 00097 %
MTV318,4 %24,2 %1 168 00090 %
Sub2,6 %2,4 %787 00061 %
AVA2,5 %2,3 %600 00046 %
MTV:n maksukanavat2,0 %1,1 %312 00024 %
MTV yhteensä25,5 %30,0 %1 197 00092 %
Nelonen5,2 %8,4 %1 001 00077 %
Jim1,2 %1,0 %552 00043 %
Liv1,5 %1,9 %666 00051 %
Hero0,3 %0,4 %235 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,1 %11,7 %1 061 00082 %
TV52,4 %2,8 %761 00059 %
Kutonen1,9 %1,9 %539 00041 %
Frii2,1 %2,1 %427 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,4 %1,3 %399 00031 %
Warner Bros. Discovery8,0 %8,2 %902 00069 %
STAR Channel1,0 %1,0 %421 00032 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %452 00035 %
Disney Finland3,1 %2,5 %604 00046 %
Muut2,7 %3,1 %544 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 270 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.