Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 186 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %23,4 %1 570 00058 %
Yle TV218,9 %12,5 %1 553 00058 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,2 %964 00036 %
Yle yhteensä45,1 %38,2 %1 841 00069 %
MTV315,2 %20,0 %1 609 00060 %
Sub4,6 %4,9 %1 224 00046 %
AVA1,9 %1,9 %682 00025 %
MTV:n maksukanavat2,9 %2,8 %511 00019 %
MTV yhteensä24,7 %29,6 %1 838 00068 %
Nelonen6,3 %9,4 %1 355 00050 %
Jim2,1 %2,0 %891 00033 %
Liv1,5 %1,8 %844 00031 %
Hero0,4 %0,5 %276 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %13,7 %1 582 00059 %
TV53,4 %3,9 %1 009 00038 %
Kutonen3,5 %3,3 %921 00034 %
Frii1,9 %2,0 %505 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %44 0002 %
TLC0,6 %0,6 %442 00016 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,2 %1 321 00049 %
STAR Channel2,9 %3,3 %724 00027 %
National Geographic Channel3,2 %2,4 %639 00024 %
Disney Finland6,1 %5,6 %986 00037 %
Muut5,2 %4,8 %912 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 186 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.