Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 705 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %29,1 %694 00096 %
Yle TV217,3 %10,8 %623 00086 %
Yle Teema&Fem4,6 %3,4 %510 00071 %
Yle yhteensä52,2 %43,3 %702 00097 %
MTV321,6 %27,4 %656 00091 %
Sub1,8 %1,6 %397 00055 %
AVA3,1 %2,6 %336 00047 %
MTV:n maksukanavat1,5 %0,3 %145 00020 %
MTV yhteensä27,9 %31,9 %666 00092 %
Nelonen5,9 %9,7 %576 00080 %
Jim0,9 %0,7 %269 00037 %
Liv1,7 %2,4 %375 00052 %
Hero0,2 %0,3 %118 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %13,1 %602 00083 %
TV52,4 %2,7 %420 00058 %
Kutonen0,9 %1,0 %227 00031 %
Frii2,2 %2,1 %229 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,3 %2,0 %244 00034 %
Warner Bros. Discovery7,8 %8,0 %485 00067 %
STAR Channel0,5 %0,6 %200 00028 %
National Geographic Channel1,1 %0,8 %196 00027 %
Disney Finland1,6 %1,4 %284 00039 %
Muut2,1 %2,5 %286 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %705 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.