Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 560 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,7 %10,5 %327 00047 %
Yle TV216,9 %8,6 %336 00048 %
Yle Teema&Fem2,0 %1,3 %158 00022 %
Yle yhteensä29,6 %20,4 %407 00058 %
MTV320,5 %25,8 %365 00052 %
Sub4,1 %4,8 %223 00032 %
AVA3,1 %3,1 %173 00025 %
MTV:n maksukanavat2,3 %2,2 %92 00013 %
MTV yhteensä30,1 %35,9 %423 00060 %
Nelonen9,3 %13,1 %333 00047 %
Jim3,5 %3,7 %170 00024 %
Liv3,1 %3,6 %224 00032 %
Hero0,5 %0,6 %50 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %20,9 %423 00060 %
TV52,6 %2,7 %215 00031 %
Kutonen2,4 %2,5 %151 00022 %
Frii4,3 %4,7 %126 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC4,1 %3,6 %116 00016 %
Warner Bros. Discovery13,6 %13,5 %319 00045 %
STAR Channel4,7 %4,8 %114 00016 %
National Geographic Channel1,7 %1,9 %109 00015 %
Disney Finland6,4 %6,7 %177 00025 %
Muut5,5 %4,0 %160 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %560 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.