Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 151 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,4 %12,1 %651 00045 %
Yle TV215,3 %8,6 %662 00046 %
Yle Teema&Fem2,0 %1,2 %303 00021 %
Yle yhteensä28,7 %22,0 %818 00056 %
MTV318,5 %23,1 %734 00051 %
Sub6,0 %6,1 %500 00034 %
AVA2,5 %2,4 %297 00021 %
MTV:n maksukanavat3,2 %3,6 %202 00014 %
MTV yhteensä30,2 %35,2 %865 00060 %
Nelonen9,1 %12,9 %646 00045 %
Jim3,5 %3,5 %376 00026 %
Liv2,4 %2,8 %377 00026 %
Hero0,6 %0,7 %105 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %19,9 %828 00057 %
TV53,4 %3,4 %421 00029 %
Kutonen3,4 %3,2 %349 00024 %
Frii3,1 %3,3 %209 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC2,9 %2,8 %202 00014 %
Warner Bros. Discovery13,0 %12,9 %638 00044 %
STAR Channel5,8 %5,5 %299 00021 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %208 00014 %
Disney Finland8,3 %7,6 %394 00027 %
Muut6,1 %5,1 %366 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 151 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.