Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 560 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %34,2 %552 00095 %
Yle TV214,6 %6,8 %519 00090 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,1 %425 00074 %
Yle yhteensä49,9 %44,1 %557 00096 %
MTV316,6 %22,3 %534 00092 %
Sub4,9 %5,0 %411 00071 %
AVA2,3 %2,0 %259 00045 %
MTV:n maksukanavat2,2 %1,9 %144 00025 %
MTV yhteensä25,9 %31,2 %546 00094 %
Nelonen4,9 %7,1 %440 00076 %
Jim1,7 %1,7 %334 00058 %
Liv1,2 %1,5 %331 00057 %
Hero0,3 %0,4 %113 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,1 %10,7 %481 00083 %
TV52,5 %2,8 %366 00063 %
Kutonen2,3 %1,5 %326 00056 %
Frii2,2 %2,4 %231 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %14 0002 %
TLC0,5 %0,3 %181 00031 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,4 %427 00074 %
STAR Channel1,5 %1,4 %220 00038 %
National Geographic Channel4,1 %2,9 %292 00051 %
Disney Finland5,6 %4,3 %341 00059 %
Muut3,7 %3,4 %272 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %560 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.