Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 559 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 45 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %27,7 %541 00094 %
Yle TV235,0 %24,0 %527 00091 %
Yle Teema&Fem2,7 %3,1 %419 00073 %
Yle yhteensä61,5 %54,8 %555 00096 %
MTV313,2 %18,5 %516 00089 %
Sub3,6 %3,9 %386 00067 %
AVA1,8 %2,0 %309 00053 %
MTV:n maksukanavat1,0 %1,5 %140 00024 %
MTV yhteensä19,6 %25,8 %528 00091 %
Nelonen3,7 %5,3 %449 00078 %
Jim1,6 %1,4 %302 00052 %
Liv1,1 %1,3 %280 00049 %
Hero0,4 %0,6 %124 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,8 %8,5 %479 00083 %
TV51,6 %2,2 %372 00064 %
Kutonen1,6 %1,3 %291 00050 %
Frii1,7 %1,7 %223 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC0,5 %0,3 %208 00036 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,9 %430 00074 %
STAR Channel1,0 %0,9 %209 00036 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %299 00052 %
Disney Finland4,0 %2,8 %349 00060 %
Muut2,9 %3,3 %257 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %559 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.