Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 191 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,1 %23,0 %1 640 00064 %
Yle TV225,5 %14,3 %1 534 00060 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,1 %1 145 00045 %
Yle yhteensä50,4 %40,4 %1 912 00075 %
MTV319,4 %24,4 %1 782 00069 %
Sub2,4 %2,6 %1 074 00042 %
AVA2,4 %2,3 %818 00032 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,8 %289 00011 %
MTV yhteensä25,1 %30,1 %1 885 00073 %
Nelonen6,8 %10,2 %1 523 00059 %
Jim1,3 %1,3 %691 00027 %
Liv1,7 %2,2 %918 00036 %
Hero0,3 %0,4 %309 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %14,1 %1 673 00065 %
TV52,6 %3,2 %1 046 00041 %
Kutonen1,0 %1,1 %707 00028 %
Frii2,8 %3,1 %603 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %31 0001 %
TLC2,4 %2,2 %621 00024 %
Warner Bros. Discovery8,8 %9,6 %1 367 00053 %
STAR Channel1,5 %1,5 %629 00025 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %504 00020 %
Disney Finland2,8 %2,7 %830 00032 %
Muut3,2 %3,7 %802 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 191 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.