Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 43 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %28,2 %1 236 00095 %
Yle TV230,8 %19,4 %1 149 00088 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,5 %975 00075 %
Yle yhteensä59,3 %51,0 %1 259 00097 %
MTV316,7 %22,1 %1 183 00091 %
Sub2,6 %2,7 %791 00061 %
AVA2,1 %2,0 %656 00050 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,9 %263 00020 %
MTV yhteensä22,1 %27,7 %1 197 00092 %
Nelonen4,5 %6,6 %1 012 00078 %
Jim1,4 %1,2 %637 00049 %
Liv1,3 %1,9 %672 00052 %
Hero0,3 %0,4 %257 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,5 %10,1 %1 080 00083 %
TV51,7 %2,2 %755 00058 %
Kutonen1,1 %0,9 %551 00042 %
Frii1,8 %2,0 %465 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC1,4 %1,2 %465 00036 %
Warner Bros. Discovery6,2 %6,6 %915 00070 %
STAR Channel0,8 %0,7 %418 00032 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %517 00040 %
Disney Finland2,8 %2,1 %658 00051 %
Muut2,5 %3,2 %535 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 267 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.