Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 637 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,8 %21,1 %528 00077 %
Yle TV222,3 %12,9 %471 00069 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,4 %329 00048 %
Yle yhteensä43,9 %36,4 %582 00085 %
MTV318,7 %23,2 %533 00078 %
Sub3,2 %3,0 %364 00053 %
AVA2,5 %2,8 %264 00039 %
MTV:n maksukanavat1,3 %1,2 %90 00013 %
MTV yhteensä25,7 %30,2 %564 00082 %
Nelonen7,8 %11,5 %478 00070 %
Jim1,4 %1,3 %200 00029 %
Liv1,9 %1,8 %302 00044 %
Hero0,3 %0,4 %106 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %15,0 %526 00077 %
TV53,6 %4,2 %358 00052 %
Kutonen1,5 %1,6 %281 00041 %
Frii4,6 %4,7 %209 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC2,0 %2,0 %203 00030 %
Warner Bros. Discovery11,8 %12,4 %447 00065 %
STAR Channel1,8 %2,0 %206 00030 %
National Geographic Channel1,5 %1,4 %203 00030 %
Disney Finland3,4 %3,4 %285 00042 %
Muut4,5 %3,3 %256 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %637 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.