Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 654 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,5 %23,9 %545 00079 %
Yle TV212,9 %7,1 %461 00067 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,1 %356 00052 %
Yle yhteensä36,7 %33,2 %593 00086 %
MTV321,3 %25,1 %560 00082 %
Sub3,8 %3,1 %384 00056 %
AVA3,3 %3,4 %281 00041 %
MTV:n maksukanavat1,5 %1,4 %93 00014 %
MTV yhteensä29,8 %33,0 %600 00087 %
Nelonen7,7 %10,8 %509 00074 %
Jim2,1 %2,4 %286 00042 %
Liv1,9 %2,4 %333 00049 %
Hero0,5 %0,5 %126 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %16,2 %554 00081 %
TV54,0 %3,8 %365 00053 %
Kutonen1,5 %1,2 %261 00038 %
Frii4,3 %4,0 %210 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,7 %2,3 %202 00029 %
Warner Bros. Discovery12,7 %11,4 %463 00067 %
STAR Channel2,3 %2,1 %245 00036 %
National Geographic Channel1,9 %1,7 %218 00032 %
Disney Finland4,2 %3,7 %325 00047 %
Muut5,2 %3,5 %291 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %654 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.