Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 295 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,0 %23,0 %1 079 00079 %
Yle TV214,0 %7,6 %971 00071 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,4 %723 00053 %
Yle yhteensä37,3 %33,0 %1 192 00087 %
MTV318,5 %22,6 %1 096 00080 %
Sub4,6 %4,3 %826 00060 %
AVA2,7 %2,9 %574 00042 %
MTV:n maksukanavat1,5 %1,7 %216 00016 %
MTV yhteensä27,4 %31,6 %1 178 00086 %
Nelonen6,8 %9,5 %968 00070 %
Jim3,2 %3,5 %648 00047 %
Liv1,8 %2,3 %660 00048 %
Hero0,4 %0,5 %226 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,9 %1 076 00078 %
TV54,2 %4,0 %754 00055 %
Kutonen2,8 %2,5 %616 00045 %
Frii3,4 %3,2 %405 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %29 0002 %
TLC1,6 %1,5 %383 00028 %
Warner Bros. Discovery12,5 %11,3 %955 00069 %
STAR Channel2,5 %2,5 %528 00038 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %501 00036 %
Disney Finland5,3 %4,7 %715 00052 %
Muut6,1 %4,7 %605 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 295 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.