Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 037 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,5 %25,2 %1 504 00060 %
Yle TV217,5 %9,3 %1 497 00060 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,2 %976 00039 %
Yle yhteensä43,8 %37,6 %1 768 00071 %
MTV316,5 %21,3 %1 590 00064 %
Sub4,8 %5,2 %1 224 00049 %
AVA2,1 %2,1 %783 00031 %
MTV:n maksukanavat1,8 %2,1 %423 00017 %
MTV yhteensä25,2 %30,7 %1 742 00070 %
Nelonen5,4 %7,5 %1 322 00053 %
Jim3,3 %3,7 %969 00039 %
Liv1,5 %2,2 %834 00033 %
Hero0,3 %0,4 %290 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %13,7 %1 514 00061 %
TV53,3 %3,1 %1 017 00041 %
Kutonen3,3 %2,7 %890 00036 %
Frii2,1 %1,9 %519 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %44 0002 %
TLC0,7 %0,8 %469 00019 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,8 %1 350 00054 %
STAR Channel2,8 %2,9 %804 00032 %
National Geographic Channel3,3 %2,5 %702 00028 %
Disney Finland6,1 %5,4 %1 070 00043 %
Muut5,5 %5,2 %907 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 037 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.