Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 009 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %25,3 %1 542 00062 %
Yle TV215,4 %8,2 %1 457 00058 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %965 00039 %
Yle yhteensä42,3 %36,1 %1 723 00069 %
MTV315,8 %19,8 %1 517 00061 %
Sub4,7 %4,5 %1 138 00046 %
AVA2,2 %2,4 %779 00031 %
MTV:n maksukanavat2,1 %2,3 %432 00017 %
MTV yhteensä24,7 %28,8 %1 721 00069 %
Nelonen9,5 %13,0 %1 583 00063 %
Jim2,7 %3,0 %950 00038 %
Liv1,5 %1,9 %836 00033 %
Hero0,3 %0,5 %290 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %18,3 %1 698 00068 %
TV52,6 %2,6 %979 00039 %
Kutonen3,0 %2,6 %855 00034 %
Frii1,8 %1,8 %545 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %55 0002 %
TLC0,6 %0,6 %435 00017 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,7 %1 270 00051 %
STAR Channel3,1 %3,2 %793 00032 %
National Geographic Channel3,4 %2,6 %691 00028 %
Disney Finland6,5 %5,7 %1 020 00041 %
Muut5,0 %4,5 %833 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 009 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.