Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 560 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 43 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %32,5 %547 00095 %
Yle TV217,7 %10,0 %528 00091 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,5 %438 00076 %
Yle yhteensä51,2 %46,0 %560 00097 %
MTV315,0 %20,0 %533 00092 %
Sub4,3 %4,2 %441 00076 %
AVA2,1 %2,3 %306 00053 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,6 %142 00025 %
MTV yhteensä23,0 %28,0 %541 00094 %
Nelonen6,7 %8,7 %515 00089 %
Jim2,3 %2,3 %352 00061 %
Liv1,5 %1,9 %325 00056 %
Hero0,3 %0,4 %121 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %13,2 %520 00090 %
TV52,1 %2,2 %373 00065 %
Kutonen2,2 %1,5 %308 00053 %
Frii2,0 %2,2 %237 00041 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0002 %
TLC0,6 %0,4 %189 00033 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,5 %435 00075 %
STAR Channel1,5 %1,7 %273 00047 %
National Geographic Channel3,8 %2,7 %310 00054 %
Disney Finland5,3 %4,3 %373 00065 %
Muut3,3 %2,8 %300 00052 %
Yhteensä100,0 %100,0 %560 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.