Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 707 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %31,8 %698 00097 %
Yle TV214,4 %8,0 %623 00086 %
Yle Teema&Fem5,3 %4,8 %538 00075 %
Yle yhteensä49,7 %44,6 %707 00098 %
MTV321,2 %25,3 %679 00094 %
Sub2,5 %2,6 %457 00063 %
AVA2,8 %2,5 %351 00049 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,2 %122 00017 %
MTV yhteensä27,6 %30,5 %688 00095 %
Nelonen6,8 %8,9 %595 00083 %
Jim1,3 %1,3 %353 00049 %
Liv1,9 %2,7 %433 00060 %
Hero0,4 %0,5 %127 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %13,5 %628 00087 %
TV51,9 %1,4 %414 00057 %
Kutonen0,8 %0,6 %248 00034 %
Frii2,4 %2,5 %262 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,7 %2,5 %259 00036 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,0 %486 00067 %
STAR Channel1,0 %0,8 %245 00034 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %218 00030 %
Disney Finland2,5 %2,0 %329 00046 %
Muut2,4 %2,5 %285 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %707 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.