Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %32,2 %1 244 00096 %
Yle TV216,0 %8,9 %1 151 00089 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,2 %976 00075 %
Yle yhteensä50,4 %45,2 %1 267 00098 %
MTV318,3 %22,8 %1 212 00093 %
Sub3,4 %3,3 %898 00069 %
AVA2,5 %2,4 %657 00051 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,8 %264 00020 %
MTV yhteensä25,4 %29,3 %1 229 00095 %
Nelonen6,8 %8,8 %1 110 00085 %
Jim1,7 %1,8 %705 00054 %
Liv1,7 %2,3 %758 00058 %
Hero0,3 %0,4 %248 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %13,3 %1 147 00088 %
TV52,0 %1,8 %787 00061 %
Kutonen1,4 %1,0 %557 00043 %
Frii2,3 %2,4 %499 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC1,7 %1,5 %449 00035 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,8 %920 00071 %
STAR Channel1,2 %1,2 %518 00040 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %529 00041 %
Disney Finland3,8 %3,1 %703 00054 %
Muut2,8 %2,7 %585 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 267 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.