Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %25,3 %3 296 00061 %
Yle TV214,9 %7,8 %3 200 00059 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,0 %2 193 00040 %
Yle yhteensä42,4 %36,2 %3 848 00071 %
MTV318,1 %22,1 %3 373 00062 %
Sub3,8 %3,6 %2 321 00043 %
AVA2,4 %2,5 %1 648 00030 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,6 %808 00015 %
MTV yhteensä26,1 %29,7 %3 770 00069 %
Nelonen9,4 %13,0 %3 331 00061 %
Jim2,1 %2,3 %1 812 00033 %
Liv1,8 %2,3 %1 879 00035 %
Hero0,4 %0,5 %618 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %18,1 %3 629 00067 %
TV52,6 %2,5 %2 016 00037 %
Kutonen2,1 %1,8 %1 575 00029 %
Frii2,7 %2,6 %1 191 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %83 0002 %
TLC1,8 %1,6 %1 073 00020 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,6 %2 677 00049 %
STAR Channel2,6 %2,5 %1 531 00028 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %1 209 00022 %
Disney Finland5,1 %4,5 %1 955 00036 %
Muut4,2 %3,7 %1 674 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 456 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.