Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 146 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %25,1 %1 587 00059 %
Yle TV215,7 %8,2 %1 555 00058 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %1 014 00038 %
Yle yhteensä42,3 %35,9 %1 827 00068 %
MTV315,7 %19,9 %1 591 00059 %
Sub4,7 %4,4 %1 191 00044 %
AVA2,1 %2,3 %790 00029 %
MTV:n maksukanavat2,2 %2,3 %459 00017 %
MTV yhteensä24,7 %29,0 %1 810 00067 %
Nelonen9,7 %13,2 %1 662 00062 %
Jim2,7 %3,0 %980 00036 %
Liv1,5 %1,9 %853 00032 %
Hero0,3 %0,5 %300 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %18,5 %1 790 00067 %
TV52,6 %2,6 %1 003 00037 %
Kutonen3,0 %2,6 %873 00032 %
Frii1,8 %1,8 %552 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %55 0002 %
TLC0,6 %0,6 %441 00016 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,6 %1 318 00049 %
STAR Channel3,1 %3,1 %810 00030 %
National Geographic Channel3,4 %2,6 %700 00026 %
Disney Finland6,5 %5,7 %1 047 00039 %
Muut5,0 %4,5 %875 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 146 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.