Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 309 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %25,6 %1 709 00062 %
Yle TV214,0 %7,5 %1 645 00060 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,4 %1 179 00043 %
Yle yhteensä42,5 %36,5 %2 021 00074 %
MTV320,4 %24,1 %1 782 00065 %
Sub3,0 %2,8 %1 130 00041 %
AVA2,8 %2,6 %857 00031 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,9 %349 00013 %
MTV yhteensä27,5 %30,5 %1 960 00071 %
Nelonen9,1 %12,8 %1 669 00061 %
Jim1,5 %1,6 %832 00030 %
Liv2,1 %2,8 %1 027 00037 %
Hero0,4 %0,5 %318 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %17,7 %1 839 00067 %
TV52,6 %2,4 %1 013 00037 %
Kutonen1,2 %1,1 %702 00026 %
Frii3,5 %3,3 %639 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %28 0001 %
TLC2,9 %2,6 %632 00023 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,4 %1 359 00049 %
STAR Channel2,1 %1,9 %721 00026 %
National Geographic Channel1,7 %1,5 %508 00019 %
Disney Finland3,8 %3,4 %908 00033 %
Muut3,4 %3,0 %799 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 309 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.