Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 120 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,1 %13,5 %632 00044 %
Yle TV212,2 %5,9 %642 00044 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,4 %311 00021 %
Yle yhteensä25,4 %20,8 %832 00057 %
MTV319,6 %22,0 %715 00049 %
Sub4,8 %4,1 %438 00030 %
AVA2,0 %1,7 %257 00018 %
MTV:n maksukanavat3,3 %3,7 %200 00014 %
MTV yhteensä29,7 %31,6 %870 00060 %
Nelonen15,6 %22,0 %752 00052 %
Jim1,9 %1,9 %321 00022 %
Liv2,0 %2,4 %315 00022 %
Hero0,3 %0,3 %99 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,8 %26,7 %839 00058 %
TV53,1 %2,8 %356 00025 %
Kutonen3,2 %2,6 %305 00021 %
Frii3,8 %3,0 %187 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %30 0002 %
TLC2,6 %2,4 %186 00013 %
Warner Bros. Discovery12,7 %10,9 %571 00039 %
STAR Channel6,5 %4,6 %321 00022 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %159 00011 %
Disney Finland8,7 %6,2 %392 00027 %
Muut4,8 %5,3 %321 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 120 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.