Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 634 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,9 %23,2 %551 00080 %
Yle TV212,1 %7,0 %478 00070 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,0 %357 00052 %
Yle yhteensä36,7 %32,3 %596 00087 %
MTV320,2 %23,7 %524 00076 %
Sub3,6 %3,0 %362 00053 %
AVA2,9 %3,1 %314 00046 %
MTV:n maksukanavat1,3 %1,3 %96 00014 %
MTV yhteensä28,1 %31,2 %590 00086 %
Nelonen9,4 %13,5 %520 00076 %
Jim1,9 %2,1 %265 00039 %
Liv2,3 %2,9 %332 00048 %
Hero0,6 %0,7 %115 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %19,1 %561 00082 %
TV53,4 %3,1 %354 00051 %
Kutonen1,4 %1,2 %255 00037 %
Frii4,6 %3,9 %222 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC3,1 %2,6 %220 00032 %
Warner Bros. Discovery12,7 %11,0 %454 00066 %
STAR Channel2,5 %2,2 %249 00036 %
National Geographic Channel1,6 %1,8 %192 00028 %
Disney Finland4,1 %4,0 %304 00044 %
Muut5,1 %3,3 %261 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %634 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.