Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 163 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %25,7 %1 653 00064 %
Yle TV213,6 %7,5 %1 545 00060 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,4 %1 095 00043 %
Yle yhteensä42,3 %36,6 %1 900 00074 %
MTV320,6 %24,2 %1 711 00067 %
Sub3,0 %2,8 %1 092 00043 %
AVA2,8 %2,7 %846 00033 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,8 %323 00013 %
MTV yhteensä27,7 %30,5 %1 869 00073 %
Nelonen8,9 %12,6 %1 589 00062 %
Jim1,5 %1,6 %804 00031 %
Liv2,1 %2,8 %995 00039 %
Hero0,4 %0,5 %315 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %17,6 %1 738 00068 %
TV52,6 %2,4 %993 00039 %
Kutonen1,2 %1,1 %689 00027 %
Frii3,6 %3,4 %632 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %28 0001 %
TLC2,9 %2,6 %618 00024 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,4 %1 321 00051 %
STAR Channel2,1 %1,9 %696 00027 %
National Geographic Channel1,7 %1,5 %506 00020 %
Disney Finland3,8 %3,4 %881 00034 %
Muut3,4 %2,9 %759 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 163 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.