Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 270 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,7 %22,8 %1 094 00079 %
Yle TV213,0 %7,3 %984 00071 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,2 %705 00051 %
Yle yhteensä37,3 %32,3 %1 186 00086 %
MTV317,5 %21,1 %1 039 00075 %
Sub4,2 %4,0 %759 00055 %
AVA2,9 %3,2 %649 00047 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,5 %230 00017 %
MTV yhteensä26,2 %29,8 %1 163 00084 %
Nelonen9,5 %13,2 %1 039 00075 %
Jim2,9 %3,2 %627 00046 %
Liv1,8 %2,3 %639 00046 %
Hero0,5 %0,6 %226 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %19,4 %1 131 00082 %
TV53,3 %3,1 %720 00052 %
Kutonen2,9 %2,7 %613 00045 %
Frii3,2 %2,9 %456 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %36 0003 %
TLC1,7 %1,5 %391 00028 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,4 %931 00068 %
STAR Channel2,8 %2,8 %539 00039 %
National Geographic Channel2,6 %2,3 %459 00033 %
Disney Finland5,4 %5,1 %675 00049 %
Muut6,0 %4,1 %529 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 270 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.