Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,7 %21,7 %1 061 00077 %
Yle TV210,6 %5,2 %955 00070 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,7 %712 00052 %
Yle yhteensä33,0 %29,6 %1 176 00086 %
MTV318,0 %20,6 %1 093 00080 %
Sub4,8 %4,8 %855 00062 %
AVA2,9 %2,9 %594 00043 %
MTV:n maksukanavat2,3 %2,1 %272 00020 %
MTV yhteensä27,9 %30,4 %1 193 00087 %
Nelonen10,9 %14,7 %1 033 00075 %
Jim2,5 %2,4 %657 00048 %
Liv2,0 %2,4 %611 00044 %
Hero0,5 %0,5 %263 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %20,1 %1 130 00082 %
TV53,5 %3,2 %741 00054 %
Kutonen3,4 %2,7 %593 00043 %
Frii3,0 %2,9 %450 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %35 0003 %
TLC1,9 %1,6 %370 00027 %
Warner Bros. Discovery12,8 %11,4 %930 00068 %
STAR Channel2,9 %2,9 %530 00039 %
National Geographic Channel2,9 %2,5 %500 00036 %
Disney Finland5,8 %5,4 %698 00051 %
Muut5,6 %4,6 %498 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 282 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.