Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 581 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,6 %11,6 %354 00047 %
Yle TV29,3 %3,4 %313 00042 %
Yle Teema&Fem1,6 %2,0 %137 00018 %
Yle yhteensä20,4 %17,1 %452 00060 %
MTV321,9 %22,0 %394 00053 %
Sub6,8 %6,7 %286 00038 %
AVA1,9 %1,5 %158 00021 %
MTV:n maksukanavat4,6 %4,7 %111 00015 %
MTV yhteensä35,3 %34,9 %463 00062 %
Nelonen17,3 %22,7 %393 00053 %
Jim2,6 %2,6 %177 00024 %
Liv1,6 %1,9 %163 00022 %
Hero0,3 %0,5 %59 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,8 %27,7 %452 00060 %
TV53,3 %3,9 %238 00032 %
Kutonen4,0 %3,4 %167 00022 %
Frii1,2 %1,1 %78 00010 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0001 %
TLC1,4 %1,8 %82 00011 %
Warner Bros. Discovery10,3 %10,4 %324 00043 %
STAR Channel6,1 %5,2 %185 00025 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %116 00015 %
Disney Finland8,8 %6,8 %235 00031 %
Muut5,3 %5,9 %230 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %581 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.