Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 010 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,6 %24,0 %1 513 00061 %
Yle TV212,4 %5,2 %1 395 00056 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,0 %959 00038 %
Yle yhteensä37,8 %32,2 %1 726 00069 %
MTV316,8 %20,0 %1 560 00062 %
Sub5,3 %5,8 %1 232 00049 %
AVA2,3 %2,3 %798 00032 %
MTV:n maksukanavat3,0 %2,8 %458 00018 %
MTV yhteensä27,3 %30,8 %1 755 00070 %
Nelonen10,4 %14,1 %1 534 00061 %
Jim2,4 %2,5 %920 00037 %
Liv1,3 %1,7 %769 00031 %
Hero0,4 %0,5 %330 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %18,7 %1 664 00067 %
TV53,0 %3,0 %1 060 00042 %
Kutonen3,6 %3,2 %867 00035 %
Frii2,0 %1,9 %548 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %37 0001 %
TLC0,7 %0,7 %463 00019 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,7 %1 321 00053 %
STAR Channel2,8 %2,9 %745 00030 %
National Geographic Channel3,7 %2,7 %734 00029 %
Disney Finland6,5 %5,6 %1 032 00041 %
Muut4,7 %4,6 %843 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 010 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.